Kenapa Mr Superman perlu bagi kamera digital ini kepada saya



Kadang-kadang, hidup ni penuh dengan kejutan. Siapa yang sangka, Malaysia yang aman damai ini masih memerlukan superhero yang ganteng. Oh, mungkin terlalu banyak peragut dan perogol, maka superhero diperlukan bagi mengurangkan kes-kes cabul tersebut.

Kadang-kadang, kejutan itu berlaku di depan mata, tetapi tidak mampu untuk berbuat apa-apa melainkan simpannya dalam kotak memori. Oh, barangkali kotak memori bakal hilang, makanya segala kenanganpun akan lenyap bersama ingatan lampau. Sebab itu wujudnya Clark Kent dan Peter Parker sebagai photographer terunggul.

Tetapi, malangnya insan seperti aku, tidak mampu menjadi Spiderman atau Superman kerana aku tidak ada kuasa luar biasa seperti mereka, tetapi sekurang-kurangnya aku boleh jadi Clark Kent atau Peter Parker jika aku diberi pinjam kamera yang canggih-canggih seperti ini. Biarlah apa kata orang, apa yang penting memori boleh disimpan cermat dalam foto album.

Apa yang menarik, hari ini aku berjumpa dengan Superman secara tidak langsung. Mungkin Clark Kent sudah penat mengambil gambar, maka dia bercadang untuk pencen sementara. Aku harap tidak selamanya kerana mungkin Daily Planet masih memerlukannya sebagai wartawan berjaya. Sebab itu dia telah membuat peraduan pada sesiapa yang ingin merasa hebatnya kamera milik Clark Kent itu. Maka, aku tanpa segan silu berpura-pura minat pada Superman walaupun dia bukanlah superhero aku. Tetapi sekurang-kurangnya, aku ada keinginan untuk menjadi seperti Clark Kent.

Maka, fahamkah kamu kenapa Mr Superman perlu bagi kamera digital kepada saya? Ya, tepat sekali!


Ok, this is my first ever contest, ever in my life, ever since I've blogging for 6 years. Since I have nothing to do, and baru je join gengblogger, and I found this contest. And guess, the contest will be expired in 20 minutes from now. Hehe.


1. Buat satu entri dalam blog anda :

'Kenapa Mr Superman perlu bagi kamera digital ini kepada saya'


2. Jadi Follower Mr Superman ( sila maklumkan di dalam komen posting eni)

3. Copy banner 'Menangi Kamera Digital' dan letakkan di dalam entri serta sidebar blog anda.

4. Sila Link kan banner ke entri ini.

5. Sila Tinggalkan komen dengan link entri anda di bawah posting ini.




------------------------------------------------------------------------------------------------
TARIKH TUTUP : 23 FEBRUARI 2010 (11.59pm)

Miscellaneous:

# Cara pengadilan akan di ambil kira entry yang kreatif dan ringkas

# Pengadilan juga di ambil kira kepada blogger yang memberi komen terbanyak di dalam page Mr Superman.

# Keputusan pemenang akan diumumkan 3 hari selepas tarikh tutup peraduan

# Keputusan adalah muktamad


Hadiah:

Tempat Pertama: Kamera Digital

Tempat kedua dan ketiga akan diberitahu kemudian ( hadiah adalah cukup lumayan )

2xHadiah saguhati akan disediakan sekiranya contest ini mendapat sambutan yang menggalakkan.



Semoga berjaya kepada mereka yang mengambil bahagian. Aku bukan nak sangat menang since this is my first time, tetapi siapalah yang tak teruja kalau dah ada kamera sendiri right. Lagipun dah lama tak tulis benda-benda merapek, so once in a blue moon I guess I would like to try something new (new ke?). Lagipun aku tak mengomen apa-apa dalam entri beliau.

Wassalam.

0 Shreks:

 
;